van de week stap ik doodmoe in mijn bed, ik had in de tuin gewerkt en nog veel meer dingen gedaan dus op tijd naar bed toch?
maar ik wil altijd even tv kijken dus zoek ik de afstandsbediening die ik voor de honderdste keer kwijt ben.
ik schut het donsdek op en ik hoor niet kletteren op de grond, niet stuk te krijgen die afstandsbediening dus dat kan ik rustig doen zo .
ik ga met mijn hand langs het matras om te kijken of dat ding ergens achter is gegleden, ik voel geen afstandbediening maar wel water
hé dit is niet waar, dit kan niet en dit wil ik niet en zeker niet op het moment dat ik moe naar bed ga
daar sta je dan in je niemanddalletje radeloos naar je natte hand te kijken.
ik trek gouw iets aan en loop naar beneden waar mijn man nog onschuldig naar wielen zit te kijken, maar niet lang meer frees ik.
ik vertel hem wat ik heb gevonden en samen lopen wij weer naar het waterbed en helaas was het nog steeds lek
nou en nu....... de tuinslang in het waterbed steken en beneden in de tuin de plantjes water geven en dat de hele nacht.
met plakband maken wij de tuinslang vast aan het waterbed en wij hopen dat de boel door blijft lopen.
waar gaan wij slapen en vooral hoe was de volgende vraag, ik heb een logeer bed en een grote bank.
ik ga op de bank en leo op het bed ( ik weet dat dat bed niet lekker slaapt er steken wat veren door het matras)
leo voelt zoiets nooit die snurkt overal.
s'morgens om 6 uur hoor ik gestommel boven en ik ga kijken.
het bed is voor de helft leeg en met wat gedruk hier en daar gaat er nog een slok uit en daar blijft het bij.
maar wat is dat zwaar, samen lukt het niet om dat ding op te tillen.
gelukkig wordt de jongste zoon wakker en samen lukt het tillen wel. het matras word zo het raam uit gekieperd. ( we lijken de tokkie's wel ).
mijn man gaat naar zijn werk en belooft dat hij een halve snipperdag neemt om de resten van het bed op te ruimen en naar een nieuw bed uit te kijken.
om een uur zijn wij weer druk bezig om de schade op te nemen.
en die is er onder het laminaat is het nat, gelukkig lag daar nog zijl onder en dat heeft het meeste water tegen gehouden.
dus alles de tuin ingegooid en op naar ikea
altijd leuk toch ?
daar aangekomen sluip ik meteen naar de koopjes hoek je kan nooit weten of er iets leuks tussen staat.
en zo waar er staat een matras van 160 bij 200.
en een heel leuk bed met de zelfde maten, geweldig.
maaaaaar het past niet in de auto, nou kan je een kar huren bij ikea en er is ook een bedrijf die de spullen thuis brengt , de zelfde dag als je dat wil, voor dat laatste voelde wij wel wat anders moet je die kar weer terug brengen dat is weer twee uur rijden.
dat laatste ging niet door wij zaten in het verkeerde postcodegebied
wel kon het vrijdag gebracht worden , maar daar voelde ik niets voor.
het is een heerlijke bank hoor maar voor dat ik mijn donsdek er op gooi zit sjonny er al onder.
fred die kijkt het even aan, die komt als ik slaap, ze kruipt boven op mij en blijft mij strak aan kijken, ja dan word je vanzelf wel wakker hahahahahahaha
dus een kar gehuurd en terug naar huis, bed uitladen het matras door het trapgat gewurmt en dan de kar weer terug.
het was in middels acht uur voor dat wij weer bij ikea stonden.
nog even een snel rondje door de winkel, dat hadden wij s middags niet gedaan en als je er toch bent
om tien uur weer terug en even zitten met een portje dat had ik wel verdient toch
al onze moet bij elkaar geschraapt en naar boven om het bed in elkaar te zetten met zo'n inbus sleuteltje
wel een een lattebodem in elkaar gezet, latje voor latje?
ik heb er nog zere vingers van.
om twaalf uur was het bed helemaal klaar, heerlijk.
ik ben nog even beneden gebleven om nog een glaasje port te nutigen en leo is meteen het bed ingedoken.
ik ben na dat glaasje port naar bed gegaan, heb de tv aan gezet en ik heb wel twee hele minuten gekeken.
o ja ......en de afstandsbediening lag gewoon op het nacht kasje.