FORUM kanweljanken
kanweljanken
I
Indy 30/01/2007 10:18
84.83.14.*

gevoelig

dat is mijn oudste..

Gisteren hadden oudere kinderen zijn K3 !!!!! (dus roze )bal gepakt en zijn ermee gaan voetballen op school.Wij eten altijd thuis dus hij was hem kwijt in de middag.Buiten zag ik ze ermee voetballen, ga m maar terugvragen...

Neee ik moest mee, en boos dat hij was

Geen punt bal kreeg hij terug en ik heb m meegenomen naar huis.

Vannacht staat ie aan mijn bed en hij voelde zich niet lekker, arm kind...buikpijn en oorpijn.Vanmorgen wilde hij n iet naar school toe dus het begon al een beetje te dagen bij mij.

Wel naar school natuurlijk en even met de juf gepraat.Nog net geen tranen maar het zit hem duidelijk dwars. :<

Nou de juf zou het er ook nog even over hebben, het is wel lastig dat ie zo gevoelig is.Soms moet je echt oppassen wat je doet of zegt..

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2][3][4]

Y
Yazz 31/01/2007 22:33
81.204.129.*
Bravo Tekkie! Zoals jullie zijn autisme accepteren. Dat maakt het dat je zoon zich op zijn tempo kan ontwikkelen. Wat een pracht rapport! Wel onvoorstelbaar dat je keer op keer aan moet tonen dat hij niet naar het 'gewone' onderwijs kan. Nederland op z'n smalst, bah!

R
Ria 31/01/2007 23:57
83.180.34.*
Het gaat goed hoor ria,maar het is een speciale school voor kinderen met autisme,dat helpt natuurlijk !We zijn vorige week op rapportgesprek geweest (uitstekend rapport met zelfs negens erop ) en het gaat zeer goed,op wat puntjes na,zijn onzekerheid blijft en daar gaat hij vanaf volgende week op dinsdags een assertieviteitscursus voor doen !

We hadden onlangs een herkeuring voor herindicatie voor het gewone onderwijs,gelukkig ziet niemand hem naar het gewone onderwijs gaan !

er blijkt uit de gesprekken dat hij toch meer last heeft van zijn autisme dan iedereen denkt (en het dus ook zwaarder heeft dan wij allemaal denken)en dat hij dus niet op normaal onderwijs thuis hoort,dat zou voor hem het einde betekenen

Voor de meeste ouders een ramp om te horen maar wij nemen hem zoals hij is

Ik herken dit Tekkie, mijn jongens hebben ook op het speciaal onderwijs gezeten en het heeft destijds ook heel wat voeten in de aarde gehad om hen daar op te krijgen. Speciaal onderwijs is duur en die nitwits in Den Haag vinden dat je buitenbeentjes het beste in het reguliere onderwijs kan onderbrengen met extra hulp van een remidial teacher om niet in een uitzonderings positie te raken en gaan er geheel aan voorbij dat deze kinderen juist tussen andere buitenbeentjes de meeste kans maken om meer zelfvertrouwen te krijgen omdat zij daar niet anders dan de anderen zijn en volledig geaccepteerd worden!

Ik had ook liever gelukkige kinderen op een speciale school dan ongelukkige op een gewone school. Hopelijk lukt het hem met die assertiviteitscursus weer een stapje in de goede richting te zetten!

S
Sonate 01/02/2007 01:20
81.68.205.*
Voor mij is het ook heel herkenbaar, wij hebben moeten knokken om onze zoon in het speciaal onderwijs te krijgen ruim dertig jaar geleden.

I
Indy 01/02/2007 10:14
84.83.14.*
Tekkie, het is de beste manier denk ik.Accepteren, al zal het niet altijd even makkelijk zijn.

Mijn man heeft ook op speciaal onderwijs gezeten, maar hij hoorde daar niet!!Door omstandigheden thuis heeft ie zich in zichzelf gekeerd, als daar naar gekeken was, zou zijn jeugd heel anders zijn verlopen.Jammer genoeg krijg je daardoor een verkeerde kijk op speciaal onderwijs...

S
Sonate 01/02/2007 12:09
81.68.205.*
Onze zoon zat op een LOM school, dat was gewoon basisonderwijs maar met minder kinderen in een klas. Hier thuis hadden we geen problemen met hem, alleen op de school waar hij zat, die gaven hem niet genoeg structuur alles mocht daar en hij zat met 30 kinderen in een klas.De school was tegenover de begraafplaats en als er iemand begraven werd stond de hele klas voor het raam te kijken.Hij kreeg daar teveel indrukken binnen zodat hij zich niet op de werkjes die hij moest maken kon concentreren.

T
Tekkie 01/02/2007 12:20
83.119.59*
Speciaal onderwijs is duur en die nitwits in Den Haag vinden dat je buitenbeentjes het beste in het reguliere onderwijs kan onderbrengen met extra hulp van een remidial teacher om niet in een uitzonderings positie te raken en gaan er geheel aan voorbij dat deze kinderen juist tussen andere buitenbeentjes de meeste kans maken om meer zelfvertrouwen te krijgen omdat zij daar niet anders dan de anderen zijn en volledig geaccepteerd worden!

Juist den haag Als mijn kind morgen naar het gewone onderwijs zou moeten,dan hebben we hier drama,s..hij durft met zijn 12 jaar nog niet eens alleen naar de winkels hier 100 meter verderop....laat staan op z,n fiets stappen en naar een school gaan waar 700 man hem op staan te wachten !

R
Ria 02/02/2007 00:22
83.180.34.*
Juist den haag Als mijn kind morgen naar het gewone onderwijs zou moeten,dan hebben we hier drama,s..hij durft met zijn 12 jaar nog niet eens alleen naar de winkels hier 100 meter verderop....laat staan op z,n fiets stappen en naar een school gaan waar 700 man hem op staan te wachten !

Moet je inderdaad niet aan denken! :<

Gelukkig hoeft het niet maar waarom het steeds weer opnieuw bekeken moet worden

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
Pagina's: 1234
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |