Vanochtend heeft Esmay haar eerste toetsen gedaan van de Cito. Wat was dat kind in de dagen voorafgaand nerveus. Ze trok velletjes van haar vingers af, tot bloedens toe.
Was dat bij ons vroeger ook een hele week? Kan ik me niet meer herinneren hoor, wel dat er Spaans en Frans bij zat en ik nog dacht: lekker logisch, hoe moeten wij dat nu weten!
Spaans en Frans kan ik me niet heugen (ik heb de Cito in 1982 gedaan). Ze ging vanochtend al iets meer ontspannen naar school. Gisteren had de school 's middags een volleybal toernooi. Zo konden de kinderen lekker even alle stoom afblazen.
Ik ben van december. Ben nu 37. Late leerling geweest. Vroeger moest je na je verjaardag gewoon wachten tot het schooljaar om was voordat je op school kwam. Nu is het gelijk met vier jaar huppakee...
Van november ben ik en was ook altijd late leerling,mijn zoon ook die is van december en die is maar één jaar jonger als jij bent Yazz! Zelf heb ik nooit een cito toets hoeven te maken, mijn ouders kregen het advies om mij naar de mulo te laten gaan en dan gebeurde dat gewoon.